Gratis bezorging vanaf 75,-                 Snelle bezorging                 Veilig betalen                 Uitstekende klantenservice                International delivery: Germany, France, Spain

Gratis bezorging vanaf 75,-                 Snelle bezorging                 Veilig betalen                 Uitstekende klantenservice                International delivery: Germany, France, Spain

Spiritualiteit

 

Geschiedenis van cannabis en spiritualiteit

De geschiedenis van het gebruik van cannabis om de spiritualiteit te versterken

Het verhaal van cannabis begon zo’n 36 miljoen geleden, in Centraal-Azië. In het Altaj-gebergte, waar de plant volgens vele bronnen voor het eerst zou hebben gegroeid. Vanuit Centraal-Azië heeft cannabis zich over de hle wereld verspreid. Eerste tekenen van deze migratie zijn te vinden in Japan, waar grotschilderingen zijn gevonden aan de kust van Kyushu. In China werd cannabis duizenden jaren mondeling doorgeven om uiteindelijk opgenomen te worden in de Pen-ts’ao Ching. Dit Chinese kruiden- en geneeskundeboek bevat ruim 100 medicinale toepassingen van cannabis.

In India werd cannabis zowel medicinaal als spiritueel gebruikt. In de Veda’s staat cannabis vermeld als een van de vijf belangrijkste en meest heilige planten. De plant wordt beschreven als rijke bron van blijheid, vrijheid en compassie. In de Atharva Veda, het vierde boek, van de Veda’s, wordt cannabis (bhang) als een van de vijf kruidenkoninkrijken genoemd; het zou angst kunnen verlichten. Bhang lassi is een drankje op basis van cannabis dat nog altijd in India wordt gedronken.

Cannabis staat vermeld in de Ebers Papyrus als middel tegen onder meer vaginale krampen (branderig, stekend gevoel in de vagina). En in een oud religieuze tekst uit oud-Perzië, zo’n 500 jaar voor onze jaartelling, werd cannabis genoemd als belangrijkste van alle medicinale planten. Ook in een Hebreeuwse versie van het Oude Testament staat Q’aneh-Bosm (cannabis) vermeld, in Exodus (30:22-25), als belangrijkste ingrediënt van heilige zalfolie.

En in de eerste eeuw bespreekt de Romeinse historicus Plinius de Oudere zowel de cannabiswortel als -blad in zijn Naturalis Historia, respectievelijk tegen blaasvorming bij brandwonden en als middel tegen gewrichtspijn en jicht. In dezelfde eeuw neemt Pedanius Dioscorides, een Griekse botanist, cannabiswortel op in zijn De Materia Medica, als middel tegen onder meer ontstekingen en jicht.

Bron: Dyveke Kok, de geheime kracht van CBD.

De geschiedenis van het gebruik van cannabis om de spiritualiteit te versterken

De geschiedenis van de combinatie van paddo's en spiritualiteit

Geschiedenis van paddo’s en spiritualiteit

De geschiedenis van de combinatie van paddo's en spiritualiteit

Paddo’s, shrooms of gewoon ‘magische paddenstoelen’, maar ook tal van andere hallucinogenen, worden al millennia door culturen over de hele wereld gebruikt, met vroege bewijzen van neolithische grotschilderingen in de Sahara waarvan wordt aangenomen dat ze dateren uit 7000 voor Christus. Deze grotschildering werd gevonden op het Tassili-plateau in het noorden van Algerije.

Midden-Amerikaanse beschavingen gebruikten paddo's als middel om in contact te komen met de geesten. Ook maakten ze beelden en iconen waarmee de bovennatuurlijke en spirituele mogelijkheden verbeeld werden. De Azteken refereerden met name aan psilocybine paddenstoelen als "geest" en "magie". Archeologen hebben bewijs gevonden dat culturen over de hele wereld met behulp van paddenstoelen heilige rituelen uitvoerden.


De pijnappelklier – het derde oog

de pijnappelklier reageert op de psychoactieve eigenschappen van cannabis, magic mushroom en magic truffels

De pijnappelklier – de mythische zetel van de spiritualiteit en het bewustzijn, de locatie van het primordiale ‘derde oog’ – is voor de mens al een bron van fascinatie sinds de functie en het belang ervan werden ontdekt. Het is bekend dat de pijnappelklier reageert op de psychoactieve eigenschappen van cannabis, magic mushroom en magic truffels.

Het derde oog verwijst naar de poort die leidt naar de innerlijke werelden van hoger bewustzijn. In spiritualiteit symboliseert het derde oog vaak een staat van verlichting. Het derde oog wordt vaak geassocieerd met religieuze visioenen, helderziendheid, het vermogen om chakra's en aura's waar te nemen,precognitie en buitenlichaamservaringen.

Het is bekend dat de pijnappelklier zeer ontvankelijk is voor psychoactieve componenten. Je derde oog is een energiecentrum in het midden van je hoofd, achter het punt tussen je wenkbrauwen, waar energiebanen samenkomen. Het wordt ook wel het zesde chakra genoemd, en dat staat voor intuïtie, verbeelding, innerlijke wijsheid en visualisatie. Bekend als het oorspronkelijke derde oog en anatomische centrum van onze spiritualiteit en bewustzijn. Uit onderzoek op ratten is gebleken dat de pijnappelklier zelf een werkend endocannabinoïdesysteem heeft. De cannabinoïdereceptoren type 1 en 2 en de endogene liganden die zich aan hen verbinden, anandamide en 2-AG, zijn allemaal aanwezig.

De pijnappelklier wordt echter steeds opnieuw in verband gebracht met de biosynthese van belangrijke natuurlijke stoffen die te maken hebben met slapen, dromen en droombeelden. De aanwezigheid van die stoffen in de pijnappelklier is een van de belangrijkste redenen waarom zo veel mensen hem zien als de ‘zetel van de ziel’ of de sleutel tot ‘spirituele verlichting’.

N,N-Dimethyltryptamine, gewoonlijk DMT genoemd, is ongetwijfeld de beroemdste van deze stoffen. Hoewel paddo's (psylocibine en psilocine) en DMT grote structurele overeenkomsten vertonen hebben ze beiden een duidelijk verschillend effect die bijdraagt aan spirituele ontwaking.

de pijnappelklier reageert op de psychoactieve eigenschappen van cannabis, magic mushroom en magic truffels

Hulpmiddel voor religieus gebruik en spiritueel gebruik

Spiritueel en religieus gebruik van Cannabis, Magic Mushrooms en Magic Truffels

Hulpmiddel voor religieus gebruik en spiritueel gebruik

Psychedelische en psychoactieve stoffen zijn een krachtig hulpmiddel. Onder de juiste omstandigheden, bieden ze de sleutel voor groei en het losketenen van je geest. Psychedelische als psilocybine laten mensen zelf beleven dat alles in het universum één is en dat alles draait om liefde en compassie met alles en iedereen. Om tot dat inzicht te komen heb je geen heilige boeken, priesters, imams of rabbijnen nodig. Niet toevallig onderdrukken juist deze monotheïstische godsdiensten doorgaans het gebruik van alle geestverruimende middelen.

Chris Bennett, een Canadese autoriteit op het gebied van de geschiedenis van cannabis, vertelde dat psychoactieve drugs een rol hebben gespeeld in vrijwel alle religies. Zelf besloot Bennett cannabis te gaan bestuderen na een spirituele ervaring onder invloed van cannabis in 1989.

Uiterste voorzichtigheid dient te worden betracht bij het gebruiken van psychedelica - aan ieder gebruiker wordt aangeraden een zogenaamde trip-sitter in te schakelen. Dat is een betrouwbare persoon die zelf niet gebruikt, en erop toeziet dat alles gladjes verloopt.